اعضا > راهنمای سفارشات > راهنمای سفارش آنلاین > نحوه ثبت سفارش، ارسال فایل و پیگیری سفارش


نحوه ثبت سفارش، ارسال فایل و پیگیری سفارش






دوستان عزیز ابتدا می بایست نوع سفارش خود را انتخاب کنید :

1-اگر مایل به طراحی توسط مجموعه شاپرک هستید سفارش طراحی را انتخاب نمائید. نوع سفارش مورد نظر را انتخاب کرده و کلیه اطلاعات مد نظرتان را جهت طراحی ارسال نمائید. طراحی انجام و برای شما ارسال شده و تغییرات مد نظر انجام می شود و در صورت تائید می بایست سفارش چاپ را ثبت نمائید.

2-در صورتی که فایل طراحی شما آماده چاپ می باشد سفارش چاپ را انتخاب نمائید.





وقتی وارد این صفحه شوید می توانید سفارش کارت ویزیت خود را ثبت نمائید. اگر سفارشی غیر از کارت ویزیت دارید می توانید از منوهای موجود نوع سفارش خود را انتخاب کنید. اگر سفارش خاصی دارید که در گزینه های ارائه شده موجود نباشد، سفارش چاپ های خاص را انتخاب کنید.





ما سفارش کارت ویزیت را بعنوان نمونه برای شما شرح می دهیم ولی مابقی سفارشات نیز همانند سفارش کارت ویزیت می باشد.
نوع کارت ویزیت خود را انتخاب کرده و وارد منوی جنس مورد نظر می شوید.





ثبت دقیق اطلاعات جهت چاپ و برآورد هزینه :
 
1- انتخاب تیراژ مورد نظر
 
2- انتخاب نوع چاپ - یکرو یا دورو بودن سفارش
 
3- نحوه تحویل و ارسال کارهای چاپی:
- تهرانی ها می توانند سفارش خود را بصورت حضوری دریافت نمایند و در صورت تمایل با پیک برای آنها ارسال می شود که هزینه ارسال به عهده خودشان هست.
- شهرستانی ها می توانند به 3 طریق تیپاکس، باربری و ترمینال کارشان را دریافت نمایند.
- در صورتی که شهرستانی ها چند سفارش خود را می خواهند با هم دریافت نمایند می بایست جهت سفارش اول یکی از 3 گزینه ارسال با تیپاکس، باربری یا ترمینال را انتخاب نموده و برای مابقی سفارشات گزینه " ارسال با سفارشات قبلی ویژه شهرستانی ها " را انتخاب نمایند.




1- پیش فاکتور صادره را چک نمائید و قیمت نهایی قابل پرداخت را ملاحظه نمائید که موردی نداشته باشد.
 
2- در صورت تائید پیش فاکتور دکمه ارسال سفارش را کلیک نمائید.






1- سفارش خود را چک بفرمائید که صحیح باشد.

2- در صورتی که مانند گزینه 2 ، دو سفارش سا چند سفارش در این مرحله ثبت شده بود می بایست تمام سفارشات اضافی را پاک کرده و فقط یک سفارش را که صحیح است را باقی بگذارید.





در صورتی که اولین بار به مجموعه شاپرک سفارش می دهید لطفا فرم بالا را بصورت کامل تکمیل نمائید و سپس روی دکمه ادامه سفارش و ارسال فایل را کلیک نمائید.




در صورتی که مشتری ما می باشید، آدرس ایمیل و کلمه عبور خود را وارد کرده و سپس روی دکمه ادامه سفارش و ارسال فایل را کلیک نمائید.





در این مرحله فایل های خود را ضمیمه کرده و اگر توضیحاتی در مورد سفارش خود دارید ثبت نمائید. پس از آن روز دکمه تکمیل و ثبت نهایی سفارش کلیک نمائید.





پس از ثبت سفارش و ارسال فایل ها، جهت شروع کار چاپ روی دکمه قرمز فوق کلیک نموده و وارد قسمت پرداخت فاکتور شوید.





فاکتور پرداخت نشده خود را انتخاب و جهت پرداخت روی دکمه مشاهده فاکتور کلیک نمائید. اگر چند فاکتور پرداخت نشده دارید و نمی خواهید همه فاکتورها را پرداخت نمائید می توانید فقط فاکتور سفارشی که صحیح می باشد را پرداخت نمائید. برای آگاهی از اینکه کدام فاکتور پرداخت نشده متعلق به سفارش صحیح شما می باشد می توانید در قسمت مشاهده فاکتور، شماره سفارش خود را چک کرده و بدرستی فاکتور خود را پرداخت نمائید.





1- در صورت تمایل به پرداخت آنلاین، روی گزینه پرداخت آنلاین کلیک کرده و وارد درگاه بانک ملت شده و فاکتور خود را پرداخت نمائید. لازم به ذکر است با کلیه کارتهای شتاب که دارای رمز دوم می باشند می توان از درگاه بانک ملت پرداخت انجام داد و نیازی نیست که حتما با کارت بانک ملت پرداخت کنید.
 

2- در صورتی که از طریق کارت به کارت فاکتورتان را پرداخت نمودید و یا اینکه به حساب واریز کردید، لطفا گزینه واریز به حساب را انتخاب نموده و وارد قسمت ثبت فیش شوید. نمونه فرم ثبت فیش در زیر نمایش داده شده که می بایست اطلاعات درخواستی را کامل نمائید.




تذکر : در صورت تائید پرداخت آنلاین و همچنین تائید فیش ثبت شده می بایست وضعیت فاکتورتان پرداخت شده شود. در صورتی که این اتفاق تا 24 ساعت رخ نداده و همچنان پرداخت نشده ماند، حتما پیگیری نمود و اطلاع دهید. زیرا اگر فاکتورتان پرداخت نشده بماند کاری انجام نخواهد شد.


 




پس از ثبت سفارش در روزهای بعد جهت پیگیری سفارش می توانید از منوی پیگیری طراحی جهت سفارش طراحی و منوی پیگیری سفارش جهت پیگیری سفارش چاپ اقدام نمائید.

1- در حال چاپ : یعنی کارتان در حال چاپ می باشد و قابل تغییر و لغو نمی باشد.

2- در حال بررسی : سفارشتان در حال بررسی می باشد. اگر طراحی باشد در حال انجام پس از پرداخت می باشد ولی اگر چاپ باشد کاری انجام نشده است.
 
3- آماده تحویل : کارتان چاپ شده و آماده تحویل می باشد و در شرکت شاپرک می باشد.

4- ارسال به شهرستان : کار چاپی آماده شده و به درخواست مشتری به شهر مورد نظر ارسال شده است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد?

افزودن به مورد علاقه ها افزودن به مورد علاقه ها    پرینت این مقاله پرینت این مقاله